28 april 2013

Nordic Art / Groninger Museum

Ik ben ook pas geleden in het Groninger Museum naar de expositie 'Nordic Art 1880-1920' geweest. Bij deze een paar impressies, waarbij je ook een beeld krijgt van het kleurige interieur van het museum. 

Recently I also visited the Groninger Museum to see the exhibition 'Nordic Art 1880-1920'. These are a few impressions, also meant to give you an idea of the colourful interior of the museum.

De tentoonstelling is een ode aan de volken en culturen van de Noordse landen en geeft een overzicht van 19e en 20e eeuwse Noord-Europese schilderkunst.

The exhibition is a tribute to the peoples and cultures of the Nordic countries, and provides an overview of 19th and 20th-century North European painting.

De schilderijen met landschappen, portretten en indrukken uit het dagelijkse plattelandsleven laten zowel overeenkomsten als verschillen tussen de Noordse landen zien. Voor mij, als liefhebber van Scandinavië was het erg interessant en de moeite waard.

The paintings showing landscapes, portraits and scenes from everyday rural life, display both the similarities and the differences between the Nordic countries. For me, as a fan of Scandinavia it was very interesting and worth going.

2 opmerkingen:

  1. Staat ook nog op mijn wenslijstje,is alleen een beetje ver weg van hier. Maar het ziet er goed uit, het is mooie kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou willen dat ik zulke kleuren in mijn huis zou durven aanbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen

Don't be shy and leave a comment. I'd love to read what you think!